"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

4 septembrie 2016

Scrisoare către cel pe care nu l-am întâlnit



Către tine, 



Îți scriu din trecut, pentru a mă asigura că vei vrea să mă intâlnești in viitor. Îți scriu din trecut pentru că cine sunt astăzi, voi fi mereu. În cazul în care cuvintele mele vor fi neașteptate, în viitor vei ști să te ferești de mine. Îți scriu pentru că îmi pasă de sufletul tau, deși nu l-am întâlnit încă.

Iubesc viața. Viața cu fiecare detaliu al ei: cu oameni, animale, natură, zile mai bune, zile mai grele, tragedii, ploaie, vânt, mare..și așa mai departe. Spun asta ca să-mi amintesc până și mie că nu sunt un om rigid, plin de ură și răutate. Nu. Pot iubi lumea și în același timp mă pot îndepărta atat de mult de ea încât să nu cred în iubirea romantică dintre doi oameni. Este cert faptul că, ce consider eu a fi iubire, poate fi un nonsens pentru tine. Așa că nu-mi citi cuvintele cu o judecată aspră în minte. Aici este vorba de iubire, prin ochii mei.

Nu știu dacă iubești doar o dată în viață sau de mai multe ori. Nu știu dacă prima iubire este singura sau daca poți avea o a doua, a treia, a patra iubire..Nu știu nici măcar dacă ce am simțit până acum a fost într-adevăr iubire. Poate a fost doar o definiție universală pe care am transpus-o și în viața mea gândindu-mă că "asta trebuie să fie iubire". Dar cum știi sigur? Cum îți poți garanta ție și celui de lângă tine că ce se intâmplă este iubire? Nu poți, nu-i așa? Sau poate tu, cel ce citești acum, poți. 
Eu nu pot. 

Cred că orice rană se regenerează. Și cred în puterea cuvântului bun. Cred că uneori comunicăm prin bătăile inimii sau prin gânduri. Și mai cred în efectul benefic al empatiei. Cred că suntem capabili să oprim războaie cu bunătate. Cred că un gest de bunătate către un necunoscut poate salva vieți. Dar cu toate acestea, nu cred că (te) voi putea iubi vreodată. O să te pot tolera, cu fiecare cusur al tău. O sa te respect și voi fi bună cu tine. Îmi va păsa de tine necondiționat. Îți voi da tot ce dețin și te voi proteja. Te voi asculta nopți și zile întregi. Mă voi asigura că ai mâncat și că ai dormit. O să fiu alaturi de tine la eșec sau reușită. O să-ți tolerez prietenii si familia. O să merg în locuri pe care le alegi tu și voi asculta radioul pe care îl preferi și tu. O să-ți dau tot ce am și ce sunt, mai puțin iubire. Îți voi da ideea mea de iubire. Nu idealul, nu clișeul. Îți voi da tot ce mi-a lipsit mie când am crezut că iubirea era tot ce aveam nevoie. 

Nu vreau să fiu dragostea vieții tale și nici motivul pentru care te trezești dimineața. Nu trebuie să-ți placă cum mă îmbrac sau cum gătesc. Nu vreau altceva decât să-mi fii loial, să mă respecți și să tolerezi tot ce sunt. Așa că, să nu ai așteptări de la mine. Să nu aștepți să fiu aerul ce îl respiri. Să nu aștepți să te iubesc mai mult decât orice pe lume. Pentru că nu o voi face. Dacă te simți dezamăgit de cuvintele mele, îndepărtează-te de mine. 


N-am să-ți promit iubirea nesfârșită sub clar de lună. Promisiunile în momente de feerie dureaza exact cât acea clipă, așa că la ce folos? 


Cu un zâmbet în suflet,

cea pe care nu ai întalnit-o



P.s: “You don’t love because: you love despite; not for the virtues, but despite the faults.” William Faulkner









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu la ce te gândești?