"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

2 decembrie 2014

Made in Romania



Am plecat din Romania acum 1 an si 4 luni si de atunci nu-mi mai gasesc locul. Cine a spus ca apreciem unele lucruri atunci cand nu le mai avem, a spus-o bine. Nu stiu daca se aplica la tot mapamondul, insa noi romanii ne-am nascut cu un simt al patriotismului foarte acut. Imi permit sa spun asta mai ales pentru ca Romania este locul unde niciodata nu m-am simtit singura.
Aici unde ma aflu in prezent, nu este zi in care sa nu fiu intreabata de unde sunt. Daca ma intreaba un alt imigrant, sa zicem pana in 30 de ani, primesc o privire care spune "am intrebat doar din politete, nu e ca si cand stiu unde este tara ta". Exista si categoria persoanelor care reactioneaza spunand:" Ceausescu", "Bucharest" sau " ce faci?". Pe de alta parte, daca ma intreaba un englez, in 50% din cazuri privirea acestuia va spune :" da, am auzit de voi. De voi si de bulgari."
Mi s-a intamplat sa stau in pauza de masa la serviciu, sa vad la televizorul din cantina cum David Cameron vorbeste despre noi romanii, ca si cand am fi fiii risipitori ai Europei. In momentul acela ma uitam in jur sa vad cat de interesati sunt oamenii de stirea aceea. Oare discutau pe tema ei?
Eu nu ii condamn pe englezi. Este tara lor si este invadata de fel de fel de imigranti. Nu va spun ca tocmai ce am descoperit recent, la un semafor, intr-o intersectie, se aflau doua persoane de etnie rroma, care spalau geamurile masinilor cu bidonul de apa cu detergent. Pot sa-i felicit, au inventat un nou job in Anglia. Va asigur ca cel putin in Manchester, este in exclusivitate.
Da, mi-a fost rusine. 
Insa intotdeauna am avut si motive sa fiu mandra. Romanii nostri muncesc pe rupte. Romanii nostri sunt altruisti, calzi si nu fac diferenta intre oameni. Romanii vorbesc engleza mai bine decat multe alte natii, se imbraca frumos si se poarta respectuos.
M-am nascut in Romania si acolo apartin. Nu ma judecati pentru ca am plecat. Daca m-ar fi intrebat cineva acum 5 ani daca aveam de gand sa plec din tara, as fi raspuns cu un "nu" raspicat si poate cu niste cuvinte nu prea frumoase la adresa celor ce erau plecati.  Nu stii niciodata unde te duce viata.
Ce ma mai intreaba oamenii pe aici este "si iti place aici?". Raspunsul meu a fost si mereu va fi " Nu. Nicaieri nu este ca acasa."


2 comentarii:

  1. Ma regasesc. 1 an si 2 luni. Mi-e dor...nu stiu daca de ce e acum acolo, sau de amintiri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarbatori fericite, Andreea! Oriunde te-ai afla..

      Ștergere

Tu la ce te gândești?