"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

20 iunie 2012

Cand pui punct si tragi linie. Am invatat..

Si acum de la capat cu alineat .

        Da, asa ne spunea invatatoarea cand dadeam o dictare in clasele primare. Era singurul lucru pe care stiai ca n-o sa-l gresesti la dictarea respectiva. Pentru ca in rest : semne de punctuatie , propozitie noua , cratime erau atat de greu de dedus din moment ce nu le vedeai si trebuia sa asculti cu atentie intonatia invatatoarei.  Asa se intampla si in viata  : mergi cu ochii inchisi prin ea  si tot ce trebuie sa faci este sa-ti folosesti toate celelalte simturi  pentru a gresi cat mai putin. E usor in teorie.
          Am implinit 21 de ani de curand si am facut retrospectiva anului 20 din viata mea . Concluzia : cel mai frumos/greu/matur/dureros an din viata mea. Da' nu-i nimic, intotdeauna e loc de mai bine/rau.  As putea bifa multe reusite pentru anul 20 : - mi-am luat permisul , m-am angajat, am fost pentru prima oara la un concert platit de mine( Vama ) , am fost pentru prima data la munte . Si acum daca as bifa si ce nu mi-a iesit : - prima mea restanta din facultate si faptul ca am pierdut ceva fara de care nu credeam ca o sa pot trai : dragostea. 
E bine sa tragi linie si sa faci bilantul unui an. Vezi unde ai gresit , vezi ce ai pierdut dar si ce ai castigat in schimb, inveti din greseli si nu in ultimul rand inveti sa fii puternic.
          Am invatat ca oamenii nu iti vor binele , dar ca uneori in drumul spre binele propriu esti si tu inclus si involuntar primesti ceva bun de la ei..
          Am invatat ca increderea este cel mai de pret lucru intr-o relatie, fara incredere nici macar dragostea nu mai conteaza..
           Am invatat ca indiferent cat de ranit esti, nu trebuie sa ranesti si tu la randul tau ci trebuie sa raspunzi cu caldura si bunatate pentru ca va veni ziua cand vei fi rasplatit pentru asta..
           Am invatat ca oamenii nu se schimba dar ca isi pot constientiza raul din ei, il pot educa si pot deveni mai buni..
         Am invatat ca familia este singura care va ramane langa tine si iti va oferi dragoste neconditionat, in timp ce prietenii,iubitii,colegii vin si pleaca..
          Am invatat ca daca iubesti pe cineva , trebuie sa-i spui asta ,chiar daca raspunsul lui nu va fi nici pe departe acelasi. De ce ?  maine poate fi prea tarziu..
           Am invatat ca trebuie sa pretuiesti ceea ce ai, atat cat ai , pentru ca intotdeauna  exista cineva care nu are nici pe jumatate din cate ai tu..
           Am invatat ca fara Dumnezeu, credinta, dragoste-toate in sufletul tau- ..nu vei fi niciodata multumit cu ceea ce ai...
          Am invatat ca numai prin munca si onestitate poti sa-ti cladesti viata frumos..
          Am invatat ca oamenii nu trebuie judecati, pentru ca nu ne putem pune niciodata in locul celuilalt..
        Am invatat ca oricat de greu pare uneori sa continui, oricat de gresit pare sa iubesti oamenii care nu merita, nu este. Fiecare om merita sa fie iubit, orice drum oricat de greu pare, la capatul sau este ceva ce te va face sa spui :" a meritat ".

           Eu? Am ramas cu zambetul pe buze, invataturile in minte, speranta si iubirea in suflet..



6 comentarii:

  1. n-a fost sa fie el Mr. Right al tau!!! da´ NEXT!!!

    in rest tot ce ai scris in articol, IT`SOOOO F...ING TRUE!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru fiecare exista un Mr. Right...omul langa care vrei sa te trezesti tot restul vietii...wait and see ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. -omul CARE VA VREA nu omul langa CARE VREAU- Oricum nu exista si nu e nicio sansa sa ma convinga cineva de asta. Sunt basme in care nu mai cred

    RăspundețiȘtergere
  4. e pacat ca ai uitat sa crezi in basme

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu e vorba ca am uitat. Refuz sa mai cred in basme..

    RăspundețiȘtergere

Tu la ce te gândești?