"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

6 iulie 2009

Intrebare: De ce sunt oamenii atat de rai ? [1]


Omul e lup fata de om .(David Hume)
*
Atunci cand un om are repulsie fata de vreun animal, inteleg..probabil se simte superior si de aceea actioneaza uneori inconstient.
Dar omul fata de om?
E ciudat.
1.Poate isi doresc sa aibe ce ai si tu, sa fie ca tine, nu reusesc si te urasc pentru asta. -INVIDIE
2.Alta cauza: se presupune ca are de toate, mai multe ca tine, material si poate intelectual si se comporta superior tie, cu ingamfare si ..rautate, evident.- MANDRIE

Astea ar fi doar 2 situatii, care mi-au venit rapid in minte.
Dupa parerea mea, un om nu trebuie sa fie neaparat educat ca sa stie ca cel de langa dansul e tot o fiinta. Nimeni nu e mai presus sau mai prejos de nimeni.
Si totusi, esti privit cu rautate daca razi zgomotos pe strada cu o prietena.De ce? El nu stie sa rada?Ba da. Dar probabil nu are motive.Si de aceea ti le refuza si pe ale tale.
De ce atunci cand mergi cu un autobuz, pe jumatate gol, te asezi si un mos se ia de tine ca nu cedezi locul?Pentru ca vrea sa impuna respect, pentru ca are impresia ca daca are in cont 60 de ani, el are toate greutatile, bolile si lucrurile rele de pe lume; ca este demn de mila oricui si il da la o parte pe tanarul, care..poate a avut un examen dificil si isi mai trage sufletul..poate e bolnav si el, dar fara ca boala sa aiba semne vizibile. Nu , nu se gandeste nimeni la asta.
**
Nu pot sa nu va povestesc si ce am patit ieri dimineata. Prietenul meu a venit sa ma astepte in fata blocului sa mergem la biserica. Am coborat si eu si cum era normal, m-a luat in brate si ne-am sarutat..ceva firesc , nu?
De la etajul 2, la balcon, statea unul din mirificii mei vecini, care privea..dezolat ca la o catastrofa . Nu l-am observat si, evident a simtit nevoia sa se faca..auzit, prin interjectia " nţ, nţ, nţ " .
Ne-am uitat nedumeriti la el, n-am zis nimic si a continuat :
" Nu va e rusine, aici in fata la toata lumea, nesimtitilor, escrocilor, boilor , etc".
(1. Poanta era ca, nu era nici tipenie de om, duminica dimineata in jur de 9; mai ales in fata blocului meu.
2.Sunt..bou?!
3.N-am zis nimic, ca sa se agite in halul asta.)
Eu nu am reusit sa ma adun, ma frapase. Prietenul meu, nu mai stiu exact ce i-a zis dar i-am pus mana la gura, ca domnu' mos vroia sa vina jos, eventual sarea direct de acolo. (Stiti atunci cand sunt copiii mici si sunt pacaliti de parinti,, care se prefac ca pleaca..si se duc spre usa ...ei asta incerca sa faca individul).
Eu am apucat sa zic :" care lume?"
Mosu : "Proasto!Taci, proasto!"
Tin minte ca mi-am facut cruce, nu-mi venea sa cred cine imi strica mie dimineata..si a reactionat ca ..dracu la gestul meu "ce-ti faci cruce, proasto?".
Au fost chiar mai multe cuvinte urate , dar nu am retinut.
Deci, ce i-am facut noi mosului libidinos?Daca tot nu l-am jignit deloc ieri, imi permit acum. Putea cel putin sa zica frumos, nu sa zbiere si sa arunce vorbe jignitoare.Pe moment radeam, dar sincer..imi venea sa plang.Urmatoarele 4 ore..m-am simtit rau..psihic.

Pentru ca oamenii sunt rai!

***

Va urma..

6 comentarii:

  1. pentru ca oamenilor le lipseste respectul de sine..
    si de ceilalti..!

    RăspundețiȘtergere
  2. explicatia e simpla. omul este pina la urma un animal.
    si se comporta ca atare.
    atit si nimic mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta este intradevar groaznic, dar stii, nu ai de ce sa te simti rau din cauza asta, pentru ca acel batran in mod cert are o frustrare ori sufera de o boala psihica ce se manifesta printr-un egocentrism exacerbat,perceptia lui despre realitatea suferind o grava malformatie. De aceea eu nu cred ca acesti batrani paranoici trebuie bagati in seama. Sigur astea sunt doar niste cazuri izolate, sunt si batrani care merita tot respectul ... dar prea putini... nu vreau sa ma fac inteles gresit eu nu sunt inpotriva batranilor dar ii respect numai pana cand imi aduc un prejudiciu moral nejustficat.

    Oamenii sunt rai pentru ca au uitat cum este sa fii bun... daca si-ar aminti ar fi un inceput destul de bun pentru revigorarea unei societati inecate sub valurile de ura si ignoranta. Revolutia interioara ar trebui sa inceapa de la fiecare dintre noi. ( mi-ar place o dezbatere mai larga a acestui subiect dar nu vreau sa te plictisesc)

    o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai ce mooos:|
    Mai patesc si eu d-asttea:-j aproape zilnic chiar.
    Nu inteleg care e problema lor.Adica daca deranjez pe cineva,mai zic sa se ia de mine si chiar sa ma jigneasca.Dar daca-mi vad de treaba mea?:|De ce nu-si vad si ei de treaba lor?

    RăspundețiȘtergere
  5. Liviu, nici gand sa ma plictisesti.
    Va multumesc de pareri >:D<

    * a si tin sa precizez, ca nu am nimic cu persoanele in varsta..imi ador bunicii..dar unii au uitat complet ca au fost odata ca si noi. Si nu cred ca atunci erau chei de biserica.

    RăspundețiȘtergere

Tu la ce te gândești?