"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

26 mai 2009

Carti : Adela, Garabet Ibraileanu


Femeia asta tanara si curioasa de viata si de stari sufletesti ma scruteaza necontenit,fara sa aiba aerul.Eu imi ingros cat se poate epiderma sufletului , s-o fac impermeabila.Dar cu femeile jocul e pierdut intotdeauna.Ele privesc in sufletul barbatului ca intr-o vitrina.Manejul e interesant.Dar, in definitiv, n-am ce ascunde.

**
Sufletul i-l iubesc sau,mai exact , i-l ador -numai intrucat este expresia fiintei ei intime: senzatii,emotii,imaginatie,turnura spiritului-femeia din ea.
-ii simt prezenta,victorioasa ei prezenta,care anihilieaza tot ce nu-i ea si al ei.Dar ea respira numai viata,candoarea vietii,caldura vietii,spontaneitatea vietii; si palpitarea asta intensa si necontenita a existentei ei o impiedica de a starui in ipostasul de fiinta pur ganditoare.
*

3 comentarii:

  1. Imi amintesc ca am avut cartea in biblioteca ani la rand, si n-am citit-o. Cred ca m-ai convins s-o caut din nou ! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Singurul roman al lui Garabet Ibraileanu.L-am citit cand a aparut la Erc Press,editura cu cartile rosii.Mi-a placut,e un gen de Lolita dar cu final prea trist.Frumoasa carte!

    RăspundețiȘtergere

Tu la ce te gândești?