"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

31 martie 2009

Cărţi : Despre lucrurile simple ,Mihaela Rădulescu


Şi bune dar şi mai puţin bune despre aceasta carte.
Sunt conştientă că nu sunt critic literar..sau eu ştiu, dar pot să imi expun părerile despre "un-fel-de-biografie" a Mihaelei Radulescu; Biografie?Păi eu aşa am catalogat-o de la primele pagini ..
Pentru început mă voi rezuma la ce nu mi-a plăcut.În primul rând, vorbea din punctul de vedere al femeii căsătorite cu copil ,in principiu o familie fericită;şi le-a criticat pe cele care sunt..ca şi ea in momentul de faţă(cred ca ştie toata lumea de scandaluri,etc);tocmai de aceea cartea tinde să devină un paradox al vietii ei pana in acest moment..daca pot spune aşa.Se (cam) contrazice singură.
În al doilea rând, mi s-a părut deplasat să le dea drept exemple negative pe Andreea Marin sau Anda Adam, pentru modul lor vestimentar..parca era o carte despre lucruri simple,nu?Probabil asa le percepe pe respectivele.
In ultimul rand, un alt aspect negativ mi s-a părut faptul că a tinut morţiş să sublinieze că foloseşte produse pentru păr doar din gama Pantene.Ştim şi noi din reclame că este imaginea Pantene..dar totuşi.Sau a trebuit să precizeze că din garderoba unei femei nu trebuie să lipseasca bascheţi Converse sau cizme UGG.Mă rog, poate exagerez eu..
Am criticat destul.Ca să trecem de partea cealaltă, m-a uimit plăcut prin multe aspecte, ba chiar m-a emotionat până la lacrimi prin capitolul Scrisoare din armată, unde a relatat despre vizita ei pe frontul din Irak..şi a pus accent pe dorul soldatilor de persoana iubită :
"Vreau la tine,vreau să te sărut de la degetul mic şi până la ureche,poposind..oriunde,vreau să mă laşi să-ţi adulmec gâtul,spatele şi să mă laşi să aleg ce traseu vreau eu,am nevoie sa fiu liber că aici fac totul la ordine şi cu logică[..]"
(fragment din scrisoarea soldatului către iubita sa).
Au fost destule capitole care m-au încântat citindu-le, unul din ele e Bărbatul ideal..şi ca să le fac curioase pe fete am selectat un fragment:
" Barbatul tău ţi-a ieşit în cale cu painea şi sarea vietii,imbraţişarea lui are exact forma zâmbetului tau,iar în ochii lui se vede norocul de a te fi intalnit.
Lui nu trebuie să-i ceri nimic pentru că-ţi dă totul.
Pe el nu trebuie să-l minţi cu nimic,pentru că inţelege orice[..].
Bărbatului tău ideal îi zâmbeşti şi-n somn pentru că iubirea ta nu adoarme nicicând,iar respiraţia lui te sincronizeaza cu universul în care ţi-a fost dat să trăieşti.[..]
Poate că trece in momentul ăsta pe sub fereastra ta,sau prin biroul tău,poate mâine va traversa strada odată cu tine..
Ridică ochii şi vei şti-nu mă întreba cum.."
Iar ultimul capitol La naiba cu prejudecăţile, e ca un film de dragoste..e o poveste care iţi aduce zămbetul pe buze..cel puţin la mine a funcţionat.
Aş putea să vă mai spun multe lucruri simple ,dar frumoase despre această carte dar vă las să o descoperiţi singuri.E uşor de citit,te mai şi enervează dar e întocmai ca o poveste..eu am terminat-o în 2 zile.Lectură plăcută!

4 comentarii:

  1. Am cumparat si citit cartea care,cum zici si tu,nu se mai potrivea in context.Mi s-a parut prea simpla,prea putine elemente de interes.Sunt curioasa cum e asta noua:Niste raspunsuri.Apropo,nu stie sa dea cartilor un titlu mai ...cizelat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar vai draga Mela...mai incearca sa te deschizi la minte..nu te speria de ce gasesti scris in cartile Mihaelei...sau vai..poate deja te-ai rusinat. Apropo daca ar avea un titlu comunist ti s-ar parea mai interesanta? :O Si daca tot zici tu ca e simpla, vorba ar fi urmatoarea :"Lucrurile simple dau sentimnte mari, e adevarat; stii ca ce e usor de inteles...e greu de explicat?" . PS:Ambele carti sunt superbe.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit " Niste raspunsuri" si este absolut superba...chiar ti-o recomand ..cu siguranta te vei regasi macar intr-un pasaj;)

    RăspundețiȘtergere

Tu la ce te gândești?