"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă,o lacrimă,o tresărire din câte am avut pentru tot ce mi s-a părut frumos şi bun." Cella Serghi

1 octombrie 2008

Hai sa ne imaginam..hai sa nu uitam..


Cred ca anotimpul e de vina pentru starile astea..
Nu stiu daca`s singura care pica usor intr`o depresie..(temporara ce`i drept..1 minut, 1 ora, 1 zi, 1 saptamana.. aici ma opresc..ca o dau in emo)..dar it happens!
Ma gandeam sa vorbesc despre..mai multe...!
Desi am de scris la romana, despre estetica uratului si Florile de Mucigai ale lui Arghezi.. cred ca prefer sa ma mai eliberez de ganduri aici..in spatiul meu..secret si stiut de toata lumea..apoi sa`l blestem pe Arghezi pentru momentele lui inteligente..cand si`a scris poeziile si nu si`a dat seama ce consecinte vor avea asupra altora..peste zeci de ani.
Revenind..sa nu cumva sa trezim spiritul poetului..desi poate mi`ar da o mana de ajutor..
Vreau sa scriu..simt nevoia..doar ca nu stiu exact ce..si imi intreb cea mai buna prietena..si imi spune "despre viata"..( aa..ma chinui sa o conving sa`si exprime si ea..trairile intr`un blog..dar e mai incapatanata decat mine)
Viata.. pai..
cand rostesti cuvantul asta..iti trec prin minte.. zeci si sute de lucruri..si nu stii la care sa te opresti..
Numai cand privesti in jur.. vezi viata.
Dar n`am sa ma opresc la sensul general..ci la cum trecem noi prin timp si prin viata.
Cum ieri eram in clasa I si invatam alfabetul..si fiecare dintre noi era o litera din el..sau
Cum am uitat versurile poeziei la serbare de sfarsit de an...si incepeam sa plangem..de frica parintilor care erau mai rusinati decat noi..si care ne tineau o predica imensa dupa serbare..
Cum la orele de desen ne murdaream camasa de acuarele..si cand ajungeam acasa mama ne certa..
Cum cadeam la orele de sport..si ne rupeam pantalonii in genunchi..(asta era caz fericit..pentru ca aveam pantaloni pe noi.. ganditi`va ..noi fetele in fustite.. ce fel aratau genunchii nostri)
Cand ne cataram in toti copacii posibili..
Sau cand era iarna..si dupa ore uitam sa mai mergem acasa..si mergeam sa ne dam pe gheata...ajungeam acasa peste 2 ore inghetati de frig si cu nasucurile rosii..
Cand am trecut clasa aVa.. deja eram mari.. incepeam sa vedeam( noi fetele) ca baietii parca au si alta latura..parca ceva ne atragea la ei..si nici noi nu stiam ce..
Cum chicoteam la orele de biologie..cand ne vorbea profesorul despre aparatul reproducator( chiar daca era la animale)..
Cum luam o nota de 8..si plangeam o saptamana ( iar acum..daca iei 8..iti faci cruce si zici ca a dat norocul peste tine)..
Cum ne trimiteam biletele pe sub banci in ore..si ne prindeau profesorii si le citeau in gura mare..
Cum le ceream parintilor 1000 de lei ( 10 bani acum) si eram cei mai fericiti...si mergeam la magazin sa ne luam gume turbo..
Sau cand il asteptam pe mos craciun..si ii scriam scrisori..iar lui mos nicolae ii blocam gaura cheii cu hartie ca sa vad daca intra pe geam..
Cand ne cadeau dintii de lapte..si parintii spuneau sa`i aruncam pe geam..ca va veni o cioara ,va lua dintele bolnav..si va aduce unul nou nout..( nu pot sa`mi dau seama cum stateam o zi intreaga holbandu`ma pe geamu` ala..si asteptand sa vina o cioara..care oricum nu venea)..
Cand..ne`am tinut prima data de mana cu un baiat..si simteam ca toata lumea e a noastra.. ca suntem mai presus de toti si toate..
Si primul sarut..eheee..cine poate sa uite astea?
Sau in clasa VIIIa.. banchetul.. ultimele zile..cu cei pe care ii cunoasteam..de 8 ani..sau chiar mai mult.. atunci ne dadeam toti seama.. ca ne va fi dor .. ca tinem unii la altii..ca pana atunci nu mai puteam noi de ceilalti...
Examenul.. si toate emotiile.. cum am plans de fericire(sau..nu) cand am vazut rezultatele..cum ne imbratisam..si cand sa aflam la ce liceu am intrat..si nu aveam internet acasa..ne`am dus la un internet.. si am inceput sa tipam de bucurie..pentru ca realizam ca vom continua si la liceu in aceeasi clasa..
Balul Bobocilor..deja ne simteam mari, pe propria raspundere..desi la ora1 trebuia sa fim acasa..
Prima nota de 3..sau 2..( depinde de noroc)
Prima dezamagire..de la cei pe care ii credeai "prieteni cei mai buni"..
Prima betie.. cand a2a zi iti povesteau toti ce ai facut si ce ai spus..ca tu oricat ai fi vrut nu`ti mai aminteai..
Si deja...trecem la lucruri..serioase..la responsabilitati..parca..se transforma totul de pe o zi pe alta..fara sa realizam..
Si uneori..vrem inapoi acele vremuri..sau am vrea sa reparam acum ceva..ce atunci nu am stiut..
Sau am vrea sa ne luam ramas bun..de la persoanele dragi care ne`au fost luate prea devreme.. fara sa le spunem cat de mult inseamna pentru noi..
Sau sa ne intalnim cu prietenii din copilarie..sa stam sa povestim..cum ne jucam sotron in fata blocului..sau cum eu eram luna..si alte 2 prietene..soarele si stelele..si ne jucam de`a Sailor Moon..
Sau...sa retraim din nou acele momente..macar o singura data.. e prea mult oare?
Da..este
Tot ce puteam sa facem acum..este macar sa incercam sa nu uitam sa fim si copii uneori.. si sa nu ne rusinam cand acceptam asta..sa lasam orgoliul deoparte.. sa nu ne consideram noi..cei maturi si trecuti prin viata.. trecut prin viata esti la 80 de ani.. si cel de 80 de ani..poate invata multe de la un copil de 14 ani..daca stie sa`l asculte..
Uhm..
..cred ca ar trebui sa ma opresc..
Am avut un moment..de nostalgie..



"Cand nu mai suntem copii, suntem deja morti" (Constantin Brancusi)



October - U2

2 comentarii:

  1. hehehe uana melancolica :>
    oricat de mascul feroce as vrea sa par imi aduc si eu aminte cu drag,valeu ce mai jucam sailar moon.

    Imi aduc aminte ca am gasit afara un fel de "bagheta" si faceam vraji,ea fiind defapt o jumatate de lingura de lemn.(semana cu juma de luna :)))

    Sau cand ne jucam cu,cornete si rupeam toate caietele.Iar in final jocul se termina cu corneta infipta in ochiul cuiva si cu mama lui la usa :)) (eu eram diabolic puneam bold in varfu cornetei :X)

    Smechere vremuri :>,oricum vor veni altele si mai tari spre exemplu momentu in care te voi plesni ptr ca m-ai facut retardat :((
    Emoule!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ce s amai zic...

    http://www.youtube.com/watch?v=VXnhOiin06M

    RăspundețiȘtergere

Tu la ce te gândești?